רפואה רגנרטיבית לטיפול בהידללות שיער והקרחה

התקרחות גברית היא תופעה שכיחה מאוד, הנפוצה בעיקר בקרב גברים לבנים. רוב המקריחים ומידללי השיער יסבלו מנסיגה מסוימת של קו השיער הקדמי ובאזור הצדעיים לאחר גיל ההתבגרות. 80% מהגברים הלבנים מדווחים על דרגה כלשהי של התקרחות עד גיל 70.

ההתקרחות הגברית מאופיינת בנסיגת קו השיער הקדמי והתקרחות הדרגתית של הקודקוד, או התקרחות שגורמת לירידה בצפיפות השיער באזור הקודקוד והצדעיים במקביל לצמיחת שיער תקינה בשולי צדי הקרקפת ובקרקפת האחורית בלבד.

יש שני גורמים עיקריים להתקרחות אצל גברים: נטייה משפחתית (או גנטית) וגורמים הורמונליים. 

תהליך ההתקרחות הגברית קשור לתוצר העיבוד של טסטוסטרון – דיהידרוטסטוסטרון. אצל גברים שסובלים מהתקרחות נמצאו רמות גבוהות של האנזים שאחראי להפיכת טסטוסטרון לדיהידרוטסטוסטרון.

דיהידרוסטרון מוגבר משמעותית בקרקפת של גברים הסובלים מהתקרחות והדבר מביא להיווצרות שערות קצרות ודקות יותר, ומעבר של זקיקי השיער לשלב המנוחהשל מעגל החיים של השערה.

טיפולים בהקרחה כוללים תכשירים מקומיים, תרופות הניתנות דרך הפה, טיפולי PRP- (PLATELET RICH PLASMA), IPRF , מזותרפיה והשתלות שיער.

והנה הגיעה לישראל הבשורה החדשה –  רפואה רגנרטיבית (Regenerative medicine) של חברת RIGENERA. תחום רפואה חדשני זה מתמקד בפתירת בעיות רפואיות, החלפה או חידוש של תאים, רקמות או איברים בגוף, בעזרת תאי המטופל עצמו. 

רפואה רגנרטיבית  עושה שימוש בגישות חדשניות המשלבות ריפוי גני, השתלת תאי גזע, השתלת תאי אב מקדימים ((progenitor cells) ,הנדסת רקמות ותכנות תאים ורקמות והצליחה כבר להצמיח איברים כמו כבד ורקמות מוח.

ריגנרה פותחה במיוחד לצורך יישום קליני של מגוון טיפולים רגנרטיבים בהם נעשה שימוש במיקרו- שתלים של תאי מקדימים (progenitor cells) המתקנים רקמות ומחדשים אותן.

הטכנולוגיה, אשר משווקת משנת 2013, כובשת בהצלחה רבה בשנים האחרונות את השוק הרפואי הבינלאומי ונושאת אישורי FDA, CE, FMA ואישור אמ"ר.

הטכנולוגיה שולבה בעבר בניתוחי שיניים, וכיום, היא מיושמת בהצלחה בתחומי רפואה רגנרטיבית רבים, כטיפול בפצעים קשיי ריפוי ושחזורים בכירורגיה פלסטית.

בנוסף נעשה שימוש בריגנרה ברפואה האסתטית לטיפול בהתקרחות גברית ושיער דליל אצל נשים, צלקות ולהתחדשות העור (Skin rejuvenation).

יתרון גדול של טכנולוגית ריגנרה הינה שהטיפול הינו אוטולוגי, כלומר מגופו של המטופל, שהוא גם התורם וגם המקבל של התאים, דבר המבטיח 100% הצלחה בקליטת השתלים, ללא תופעות לוואי או אלרגיות.
טכנולוגיית ריגנרה מאפשרת התערבות ברקמות פגועות (כתוצאה ממחלה או טראומה) על ידי הפרדה באופן מכני של רקמות ביולוגיות כדוגמת העור, בתוך קפסולה חד פעמית. 

הקפסולה סטרילית ומורכבת מרשת צפופה של להבים זעירים ובפילטרים, המבצעים  חיתוך מדויק של רקמות ביולוגיות שונות. הפילטר אינו מאפשר מעבר תאים שקוטרם מעל ל-50 מיקרון. והיות והתאים המקדימים (פרוגניטוריםשהם תאים רגנרטיבים המשמשים לצורך טיפול) קטנים מגודל זה – הפילטר מאפשר מעבר שלהם.

כך נוצרים אלפי מיקרו-שתלים שגודלם כ-50 מיקרון, המוחזרים לאזור הפגוע או מדולדל השיער כדי להתחיל את הליך ההתחדשות. 

מיקרו- שתלים אלה הנלקחים בדגימה מקו השיער באזור מוסתר, מוזרקים בחזרה לאזורי ההקרחה באנשים עם הקרחה אנדרוגנית ומביאים לשיפור ניכר בצמיחת השיער של המטופלים.

הטיפול הינו חד פעמי, ובעל שיעור הצלחה גבוה ביותר.

לפרטים נוספים צרו קשר עם מרפאת ד״ר מיכל ישורון בטל. 050-9455005