טיפול בדלקת אוזניים בשיטת הרפואה הסינית

דלקת אוזניים היא מחלה כואבת ומטרידה הנפוצה בעיקר בקרב תינוקות וילדים עד גיל 10. הרפואה הסינית מציעה מגוון טכניקות לטיפול בבעיה, וברוב המקרים אין צורך להעניק לילד טיפול תרופתי המבוסס על אנטיביוטיקה. כדאי לדעת כי דלקת אוזניים מתפתחת בדרך כלל ממצב דלקתי באזור האף או הלוע, הדלקת מתפשטת לכיוון האוזן דרך התעלה המחברת את האוזן התיכונה, במקרים מסוימים הדלקת גורמת לזיהום ולחסימת התעלה. 

מצב זיהומי הנוצר על ידי וירוסים וחיידקים

ילדים רבים סובלים מדלקת אוזניים בעונה החמה כאשר מבקרים בבריכות שחייה ובים, ובעונת החורף כאשר הווירוסים משתוללים. טיפול בדלקת אוזניים בשיטת הרפואה הסינית פותר ביעילות ובמהירות את הבעיה, מונע סבל רב, והטיפול מותאם למצב הדלקת ולמאפייני המטופל.

טיפול בדלקת אוזניים על ידי טכניקות מהרפואה הסינית

במרפאת ד״ר מיכל ישורון מתמחים בין השאר בטכניקות טיפול בדלקת אוזניים בשיטת הרפואה הסינית. בשלב הראשון מנקים היטב את האוזן בעזרת נרות הופי, ולאחר מכן מבצעים דיקור סיני (הדיקור לא מתבצע באזור האוזניים) כדי לחזק את המערכת החיסונית ולשפר את תפקודה, ובמטרה לצמצם את כמות הליחה.

כמו כן, הרפואה הסינית ממליצה על טיפול מקומי באמצעות תמציות צמחים ייחודיות  ושימוש בצמחי מרפא לצורך ריפוי הדלקת החריפה. בשלב זה חשוב להתאים לילד תזונה נכונה ובריאה יותר, יש להסיר מהתפריט מאכלים הנחשבים למעודדי ליחה, למשל בוטנים, סוכר, חלב ומוצריו, פירות כמו בננות ועוד. יודגש כי טיפול בשיטת הרפואה הסינית מתאים גם לתינוקות, הצוות של מרפאת ד״ר מיכל ישורון מטפל במיומנות בפעוט, לאחר אבחון הדלקת ובדיקה כללית. 

לאחר שהדלקת נעלמה מהאוזן והמערכת החיסונית חזקה, חשוב למנוע את הדלקת הבאה, לכן אחת לכמה חודשים כדאי להגיע למעקב ולטיפול המחזק את הגוף והמערכת החיסונית.


צרו עמנו קשר עוד היום לייעוץ ולתיאום פגישה בקליניקה – נשמח להתאים עבורכם טיפול בדלקת אוזניים בשיטות טבעיות המבוססות על טכניקות מהרפואה הסינית